Uncategorized

Pozycjonowanie lokalne – komu pomoże rozwinąć biznes?

tarcza z rzutką w środku

Jak skutecznie promować swoją firmę w internecie? To pytanie zadaje sobie wielu przedsiębiorców. Jednym z działań, na które warto postawić, jest pozycjonowanie swojej firmowej strony. Ten artykuł poświęcamy szczególnemu rodzajowi pozycjonowania, którego celem jest pojawianie się w wynikach wyszukiwania na frazy związane z lokalizacją. Dla jakich typów działalności jest to dobra forma promocji?

Kto powinien postawić na pozycjonowanie lokalne 

Google… wyszukiwarka, bez której trudno wyobrazić sobie dzisiaj codzienność. Pytamy ją niemal o wszystko. Jest wykorzystywana także do wyszukiwania firm i usług, które są tuż obok. Kto z nas nie szukał hydraulika, fryzjera, czy prawnika w najbliższej okolicy? Właśnie na słowach powiązanych z lokalizacją opiera się pozycjonowanie lokalne. Dlatego jest to szansa dla firm, które nie chcą promować się w całym kraju, ale zależy im na pozyskaniu klientów z danego miasta, dzielnicy, czy regionu.

Co zyskasz dzięki pozycjonowaniu lokalnemu?

  • dotrzesz do odpowiedniej grupy klientów

Gdy prowadzisz lokalny biznes, nie musisz reklamować się wszystkim i wszędzie. Pozycjonowanie lokalne pozwoli Ci docierać do określonej grupy klientów, która poszukuje usług w danym mieście lub znajduje się w pobliżu Twojej firmy. To powoduje, że jest to forma promocji, która może przynieść lepsze efekty. 

  • zmagasz się z mniejszą konkurencją

Każda firma ma pewną konkurencję. Rywalizacja z dużymi przedsiębiorstwami w całym kraju może być zniechęcająca. Gdy skupiasz się na pewnym obszarze, wtedy rywalizujesz z firmami z tej samej branży, ale wyłącznie na danym terenie. To powoduje, że pojawienie się na widocznych pozycjach nie musi być celem niemożliwym do osiągnięcia.

  • atrakcyjne koszty pozycjonowania

Obecność w organicznych wynikach wyszukiwania, czyli tych niezwiązanych z płatnymi reklamami, jest bezpłatna. Koszty, które należy ponieść, są związane z działaniami wykonanymi przez agencję SEO. To jej pracownicy wykonują pracę, która prowadzi do tego, że Twoja strona pojawia się na widocznych pozycjach w wyszukiwarce. 

Pozycjonowanie lokalne – od czego zacząć? 

Kiedy już zdecydujesz się na pozycjonowanie lokalne, z pewnością będziesz chciał wiedzieć, od czego zacząć. Absolutna podstawa to założenie wizytówki Google Moja Firma. Posiadanie dobrej wizytówki będzie miało pozytywny wpływ na lokalne pozycjonowanie. Warto też odświeżyć treści dostępne na stronie i dodać frazy związane z danym miastem, czy regionem. Gdy zechcesz dowiedzieć się więcej, skontaktuj się ze specjalistą SEO, który wyjaśni, co jeszcze jest ważne w pozycjonowaniu w mapach Google. 

Źródło fotografii: https://unsplash.com/@macroman